Skip to main content

La película Os Crebinsky llega a los cines cargada de ternura gallega, con Luis Tosar y Miguel de Lira como protagonistas

Tras un esfuerzo "muy grande" de rodaje en 35 milímetros, la película podrá verse en ocho salas de Galicia, además de en Madrid, Barcelona, Valencia, Málaga y Girona, tras triunfar en el pasado Festival de Málaga, donde se hizo con el premio al mejor guión novel y el premio Signis al mejor largometraje.

La historia de Os Crebinsky da comienzo cuando unas lluvias torrenciales provocan la crecida del río, que inunda un pueblo, y la corriente arrastra a los hermanos Crebinsky y a su vaca, que aparecen vivos en un lugar de la costa. Tras esto, los hermanos sobreviven a base de ir recogiendo cosas que trae el mar, las 'crebas', y aislados de los acontecimientos bélicos que están ocurriendo en su entorno. El ritmo cotidiano de convivencia con su vaca Muchka se ve alterado cuando esta desaparece y es entonces cuando los hermanos inician una búsqueda desesperada que los llevará desde la costa hacia el interior. Esto convierte al film en una road movie "auténtica" con trazos de surrealismo y cine bélico. La película surge de un corto, realizado en 2002, donde ya se perfilaba la estética y algunos personajes, y se ha rodado en un 90 por ciento en exteriores de Ortegal, Santiago y Portomarín.

La música de la película combina los ritmos del este de Europa interpretados por la 'Banca Crebinsky', que da su salto de las pantallas a los teatros ataviada con los uniformes de banda de música soviética de la época.

Según ha explicado el director de la cinta, Enrique Otero, precisamente tras su pase en la sección oficial de este festival, Os Crebinsky han recibido dos nuevas peticiones de copias, una para Málaga y otra para Valencia, y se ha abierto la posibilidad de iniciar su distribución en Francia, Alemania y Rusia. Para esta distribución, el equipo de esta singular película apostará por la "versión original" del film, en la que tienen cabida cinco lenguas distintas, dado que traducirla sería "matarla". La experiencia en el Festival de Málaga ha favorecido para el actor Miguel de Lira, que es también productor y guionista del film, la creación de una "nueva marca" para la cinta, la "ternura galega" -en alusión a la marca Ternera Galega-, dado que esta ha sido "una de las palabras que más ha sonado" en su emisión.

El actor Luis Tosar, que también ejerce de productor de la cinta, ha destacado el "humor" presente en la historia, que crea "todo un universo paralelo" de carácter "mágico" y la posibilidad de interpretar un papel diferente a los que usualmente encarna. "Es una película absolutamente pensada para ver en pantalla grande", ha explicado Tosar, que ha visto en este lugar el emplazamiento en el que "se consigue la comunión con el público" y ha animado a los espectadores a ir a las salas.

El conselleiro de Cultura, Roberto Varela, ha elogiado esta "extraordinaria" película, que "crea un universo visual e icónico que tiene mucho ver con la tradición" gallega "y conecta con el cine psicodélico" de los años 60.

Durante la presentación el estreno, el actor Miguel de Lira ha aprovechado para solicitar al conselleiro de Cultura que el departamento que dirige "mantenga el mismo apoyo" al sector audiovisual que sus predecesores. En concreto, Miguel de Lira ha recordado que el cine es un "sector estratégico" en Galicia, por lo que ha indicado que "aún en tiempos de crisis" se "siga, con pulso firme y decidido, el apoyo a este sector", al igual que se hacía, ha recordado, durante el gobierno de Manuel Fraga y el bipartito. Roberto Varela ha asegurado que el audiovisual gallego "puede contar con el apoyo de la consellería" al "100 por cien" y ha reclamado que se trabaje "más" en la "promoción de las películas" y la consecución de público.

Nota de prensa remitida por el Gabinete de Comunicación de la Xunta de Galicia:

O conselleiro de Cultura e Turismo, Roberto Varela, asegurou na presentación da película Os Crebinsky, produción galega que conta coa colaboración da Xunta de Galicia, que se trata dun filme que se move “entre o real e o surrealista, que racha cos xéneros preestablecidos e que nos anima a soñar”. No acto celebrado na Cantina da Cidade da Cultura de Galicia participación ademais o director da Agadic, Juan Carlos F. Fasero; o director de Os Crebinsky, Enrique Otero; e os actores e produtores Luis Tosar, Miguel de Lira e Farruco Castromán. Durante a presentación, a Banda Crebinsky interpretou varios temas da banda sonora da película.

Na súa intervención, o conselleiro Roberto Varela lembrou que o cinematógrafo chegou a Galicia hai aproximadamente 115 anos e dende entón “o mundo −e o cine como parte do mundo−, cambiaron radicalmente unha e outra vez”. “O cine foi testemuño deste cambio e parte do motor desta histórica evolución”, engadiu. Neste sentido, o conselleiro asegurou que na actualidade o cine galego “preséntase como unha ferramenta esencial para o noso porvir cultural, e non podemos obviar a enorme repercusión global que ten esta arte e industria en termos sociais, económicos e culturais”.

Para o responsable de Cultura e Turismo, “vivir á marxe da industria non é posible, mais si que se pode crear dun xeito único, xenuíno e rendible dende as marxes desa industria”. O conselleiro citou como exemplo “o dereito a inventar, a crear, e a fabricar soños tremendamente orixinais como os que se narran en Crebinsky”. Deste xeito, Roberto Varela mostrouse convencido de que o filme “lle encantaría a Cunqueiro, polo abraiante maxín nel despregado, que dá conta dos novos e interesantes traballos que se están a levar a cabo na nosa terra”.

O conselleiro aproveitou a ocasión para expresarlle os seus parabéns a todo o equipo de Crebinsky polo éxito que recolleron recentemente no Festival de Cine de Málaga, onde recibiron o premio ao mellor guión novel e o Premio Signis á mellor longametraxe. Segundo o conselleiro Roberto Varela, o éxito de Os Crebinsky no certame de Málaga “é só un dos moitos que este filme cheo de imaxinación, inxenuidade, crítica e humor maduro recibirá nos vindeiros meses”.

Dous irmáns que recollen as “crebas” que o mar deposita na costa, unha vaca rubia que se perde e unha guerra incomprensible con nazis e aliados, son algúns dos elementos de Os Crebinsky, comedia que mestura road movie, surrealismo e cine bélico nunha combinación insólita. Trátase dunha produción galega rodada en Ortegal, Santiago e Portomarín, dirixida por Enrique Otero, protagonizada por Miguel de Lira e Sergio Zearreta, e con Luis Tosar, Patricia de Lorenzo, Celso Bugallo e Farruco Castromán no elenco. O filme estrearase nas salas de cine o próximo venres día 8.

A música do filme Os Crebinsky mestura as paisaxes cinematográficas cos ritmos frenéticos do Leste de Europa. O grupo responsable desa banda sonora é a Banda Crebinsky, que salta da pantalla ás rúas e teatros ataviados cos uniformes de banda de música soviética da época para envolvernos no ambiente da película. Cunha coidada posta en escena, a Banda Crebinsky garante festa e diversión cun pasarrúas imparable. A temática da película marca o ritmo desenfadado. Os pais dos protagonistas, un ruso e unha galega, ofrecen a mestura perfecta que lle dá un carácter inconfundible á música desta historia. Os responsables de darlle vida a esta proposta son oito músicos de amplas carreiras, comandados por Pablo Pérez e o bielorruso Vadim Yukhnevich.

Para máis información sobre esta produción, consultar o enderezo www.crebinsky.com.
R.